mandegar pakhsh
تراکت و بروشور چیست ؟
تراکت و بروشور چیست ؟

تراکت و بروشور چیست ؟

پخش تراکت : بروشور برگه‌ای چند لتی و یا یک کتابچه‌ی چند صفحه‌ای است که به وسیله‌ی آن کالا یا خدمات هر کسب و کار معرفی می‌گردد. معادل فارسی بروشور، کالانما است.

برای اینکه بدانید بروشورها چه اطلاعاتی را به مخاطبین خود عرضه می‌کنند، کاربردهایی را که در ادامه برای شما ذکر می‌کنیم مطالعه فرمایید.

پخش تراکت : این کلمه بدین معنا است که ما در بروشور کالای خود را جامع و کامل اما در فرصتی اندک معرفی می‌‎کنیم. گاهی تراکت و بروشور ها کاربردهای دیگری هم پیدا کرده و جنبه‌ی اطلاع ‌رسانی و آموزش‌دهنده پیدا می‌کنند.


استفاده از بروشور به عنوان کارت دعوت

از این تراکت و بروشورها برای دعوت افراد به نشست‌ها، کنگره‌ها، سمینارها و رویدادهای خاص استفاده می‌شود. باید توجه داشت که ثبت اطلاعات کامل راجع به آن رویداد بسیار مهم خواهد بود. به طور مثال برای یک سمینار، باید موضوع مورد نظر، محورهای کلی مورد بحث، سخنرانان، زمان و مکان برگزاری در بروشور مربوطه ذکر گردد.

تمامی موارد بالا حاکی از اهمیت بالای یک بروشور به عنوان یکی از ابزارات تبلیغات و بازاریابی در هر صنعت و تجارتی است. بنابراین نباید از کاربردشان غافل ماند.

در پایان ذکر این نکته نیز الزامی است که نحوه طراحی و کیفیت چاپ بروشور جهت ارائه به مخاظب بسیار مهم بوده و در جذب مشتریان تاثیر به سزایی دارد.


استفاده از بروشور به عنوان منو

این بروشورها بیشتر برای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مشاغلی مشابه، کاربرد دارند.

به این صورت که منو به عنوان بروشور چاپ می‌شود تا مشتری بتواند در صورت تمایل آن را همراه خود ببرد.


استفاده از بروشور جهت معرفی شرکت یا مؤسسه

این نوع بروشورها معمولا در حاشیه‌ی سمینارها و نمایشگاه‌ها کاربرد دارند و حاوی رزومه و معرف سوابق شرکت یا مؤسسه هستند. رویکرد این‌گونه بروشورها بیشتر تبلیغاتی است.

وجود تصاویر چشم‌نواز و طراحی حرفه‌ای و خلاقانه در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اطلاعاتی را که قصد داریم در این‌ بروشورها به مخاطب انتقال دهیم باید هدفمند، جامع و کامل باشد تا حداکثر تأثیرگذاری را بر روی افراد مختلف داشته باشد


استفاده از بروشور به عنوان راهنمای گردشگری

این بروشورها را در اماکن گردشگری و شهرهای گردشگرپذیر بسیار دیده‌ایم.

معمولا به صورت برگه‌های چند لتی حاوی اطلاعات جامعی درباره‌ی محل مورد بازدید و یا لیست کاملی از اماکن دیدنی شهر هستند و بعضا نقشه‌ی شهر در طرف دیگر آنها چاپ می‌شود.

هتل‌ها، شرکت‌ها و موسساتی که در حوزه‌ی گردشگری فعالیت می‌کنند می‌توانند از این نوع بروشورها جهت تبلیغات خود بهره ببرند.


استفاده از بروشور با محتوای آموزشی

حتما بروشورهایی که در بیمارستان‌ها و مراکز مشاوره در دسترس مراجعین قرار دارند را دیده‌اید. این بروشورها راه‌های مقابله با یک بیماری، یک مطلب روانشناسی، یک مسئله حقوقی و موضوعاتی از این قبیل را به ما آموزش می‌دهند.


استفاده از بروشور با محتوای آموزشی

این نوع بروشورها از جنبه‌ی تبلیغاتی کمتری برخوردار بوده و اصولا اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، اگرچه همواره اهمیت آنها بسیار بالاست.

به طور مثال اگر شما مدیر یک موسسه حقوقی هستید با تهیه‌ی این‌گونه بروشورها و آموزش به افراد از طریق آن می‌توانید مقبولیت بیشتری نزد مراجعین خود پیدا کنید و اعتماد آنها را برانگیزید.


استفاده از بروشور به عنوان معرف محصول

شاید رایج‌ترین نوع استفاده از بروشور در معرفی کالا باشد. بارها به هنگام باز کردن درب جعبه‌ی دارو برگه‌ی کوچکی را درون آن مشاهده کرده‌ایم.

شاید هرگز به این موضوع دقت نکرده باشیم اما وجود این‌گونه بروشورها همراه محصولات، برای ما بدیهی است و همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال تصور کنید محصولی را خریداری کرده که نسبت به عملکرد آن هیچ آگاهی ندارید اگر در این حالت هیچ بروشوری همراه آن نباشد نوعی دلزدگی از محصول برایتان ایجاد می‌شود که برای تولیدکننده آن اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود.

این برگه حاوی اطلاعات جامع و کاملی درباره‌ی نحوه‌ی مصرف، میزان مصرف، اثرگذاری و همه اطلاعات مربوط به محصول می‌باشد؛ و یا هنگامی که قصد نصب تلویزیون، ماشین لباسشویی و …. را داریم ناگزیر جهت آشنایی با نحوه‌ی نصب و استفاده از آن به بروشورهایی که درون جعبه‌ی محصول است مراجعه می‌کنیم.

یکی از تفاوت‌هایی که بین کاتالوگ و بروشور در معرفی محصول مطرح می‌گردد توضیح کامل و جامع بروشور در مورد هر محصول است؛ در حالی که یک کاتالوگ به بررسی اجمالی و معرفی کلی چندین محصول می‌پردازد.

بنابراین استفاده از بروشور به عنوان معرفی کننده‌ی محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *