مطالب مفید

مطالب مفید | پخش تراکت

اداره پرسنل و نکاتی که مدیران منابع انسانی در کسب و کار باید بدانند

پخش تراکت

اداره پرسنل یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران منابع انسانی هر مجموعه‌ای است. رشد و گسترش یک شرکت کوچک یا متوسط، چالش‌هایی را به همراه دارد. ممکن است سخت و پر دردسر به نظر برسد، اما واقعیت این است که کسب‌وکار شما در حال رشد است و این نشان‌دهنده موفقیت آن تاکنون و برداشتن گام بعدی برای تحقق قابلیت‌های کسب و کار شما است. ابتدا روی چشم‌اندازی که دارید تمرکز کنید و میزان عملی بودن آن را که تیم منابع انسانی باید در نظر بگیرد فراموش نکنید.  ایران مدیر در این مقاله ۱۰ نکته را برای توسعه سازمانی ارائه کرده‌ است. ۱٫ برنامه استخدام، نگهداشت و توسعه منابع انسانی شما تا چه اندازه قوی است؟ ممکن است هنگام تأسیس یک شعبه جدید به جذب استعداد برتر نیاز داشته باشید و قطعاً بهترین نیروهای انسانی را که دارید حفظ می‌کنید. چه مشوق‌هایی وجود دارد که موجب شود کارمندان فعلی و جدید بخشی از رشد شرکت باشند؟ چه روش‌های توسعه‌ای برای اداره پرسنل وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که پرسنل جدید به‌سرعت پربازده می‌شوند؟ ۲٫ تا چه اندازه می‌توانید در مقابل رقبا ایستادگی کنید؟ رقبای شما وسیله ارتباطی مؤثری با بازارهای هدف دارند. بسیار مهم است که کسب و کار شما درک کند که این رقابت چیست و چگونه می‌توان آن را تعریف کرد. این یک تمرین تقلیدی نیست. نکته مهم این است که باید از شرکت‌های رقیب متمایز شوید. برای درک این موضوع که شرکت‌های دیگر چگونه ارتباط برقرار می‌کنند، شما باید در موقعیتی قرار بگیرید که بتوانید ارتباط بهتری داشته باشید، به روشی که به مردم بقبولانید که «شما نمی‌توانید به جاهای دیگری بروید.» ۳٫ آیا افراد به دنبال گرفتن پیام‌ها هستند؟ بهتر است یک پیام خارجی مثبت داشته باشید. افزایش آگاهی درباره اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید، تعامل مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد. هنگام رشد، کارکنان فعلی شرکت را فراموش نکنید. آن‌ها ناگزیر چشم‌انداز شرکت را به اشتراک می‌گذارند و باید علت رشد کسب و کار و ارزشی را که برای کمک پیشرفت کسب و کار ارائه می‌دهند، درک کنند. ۴٫ تا چه اندازه برای تغییراتی که در نتیجه رشد کسب و کارتان به وجود می‌آید، آمادگی دارید؟ آیا در حال حاضر نقش‌هایی در کسب و کار شما وجود دارد که ممکن است تغییر کند یا ترکیب و قطع شود؟ فکر کردن درباره مزایایی که از رشد کسب و کار ناشی می‌شود بسیار شگفت‌انگیز است. شما باید از هر تغییری که باید صورت بگیرد و …

ادامه نوشته »

۹ عادت کاربردی برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا

پخش تراکت

تولید کننده محتوا به چه کسانی گفته می‌شود؟ چگونه به موفقیت‌های شغلی خود دست می‌یابند؟ نود و یک درصد از متخصصان کسب‌وکار که مدل معامله  (B2B (business to business هستند از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می‌کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که تمام محتوایی که آن‌ها تولید می‌کنند، محتوای عالی، قانع‌کننده، یا باارزش است. اما برای تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا که موفق به‌نظر می‌رسد چه چیزی نیاز است؟ چگونه می‌توانیم به کسی تبدیل شویم تا افراد دیگری که مانند ما در صنعت مشغول به کار هستند، به دنبال افکار، مشاوره و نظرات ما باشند؟ همه این‌ها با کاری که شما انجام می‌دهید، قبل از اینکه انگشتان خود را به صفحه‌کلید فشار دهید؛ شروع می‌شود. تولید کننده محتوا کیست؟ تولید کننده‌ محتوا مطالب سرگرم‌کننده و آموزشی تولید می‌کند تا نیازهای مخاطبان هدف را در زمینه‌هایی مانند علایق و چالش‌هایی که با آن روبه‌رو هستند، پاسخ دهد. محتوایی که او تولید می‌کند می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله پست‌های وبلاگ، ویدئو، کتاب‌های الکترونیکی، عکس‌ها و اینفوگرافیک‌ها. امروزه، کسب‌وکارها تولید کننده محتوا را استخدام می‌کنند تا بتوانند مشتریان جدید و موجود را با برند خود درگیر کنند. فرقی نمی‌کند که در تیم استراتژی بازاریابی محتوایی شرکت خود کار می‌کنید و یا به تنهایی برای کسب‌وکارهای مختلف محتوا تولید می‌کنید، بعضی از عادات امتحان شده وجود دارند که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید به یک تولید کننده محتوا و واقعاً موفق تبدیل شوید. هشدار: تبدیل شدن به یک تولید کننده محتوا مانند همه مهارت‌های دیگر، یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. چون شما سعی دارید در آن خوب شوید، نه اینکه فقط این کار را مانند یک تازه‌کار انجام دهید. اما اگر هر چه زودتر این پنج عادت را در برنامه روتین خود بگنجانید، طی زمان کمتری در مسیر خود برای تبدیل شدن به یک تولید کننده‌ محتوا  قرار خواهید گرفت. چگونه به یک تولید کننده محتوا تبدیل شوید • هر روز اخبار مربوط به صنعت‌تان را بخوانید• به صورت مرتب بنویسید• مخاطبان صنعت خود را بشناسید• از لحن مخصوص خود استفاده کنید• محتوای دیگران را انتخاب و جمع‌آوری کنید (زمانی که منطقی به نظر می‌رسد)• شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) کسب‌وکار را درک کنید• در هر فرصتی برای شبکه‌سازی استفاده کنید• به جای نظر دادن، راهکار ارائه دهید• همه‌چیز را زیر سؤال ببرید ۱٫ هر روز اخبار مربوط به صنعت خود را بخوانید ایجاد محتوای عالی‌ که واقعاً با مخاطب ارتباط برقرار کند و آن‌ها …

ادامه نوشته »

اعتماد به نفس چیست ؟ و چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟

پخش تراکت

اعتماد به نفس چیست ؟ اعتمادبه‌نفس مانند آرامش، همدلی و تشویق، یکی از ویژگی‌های بسیار باارزش و زیرکانه است. اگر تلاش ما به کسب اعتماد بنفس معطوف باشد، به شکست محکوم هستیم. به‌محض اینکه با اعتماد به نفس بیشتر عمل کنیم، گویی قبلاً به داشتن آن تظاهر کرده‌ایم. وقتی به کسی بگوییم: «بیشتر اعتماد بنفس داشته باش»، مانند این است که بگویید: «باید قدبلندتر باشی»؛ این خواسته‌ خیلی خوبی است، اما چگونه باید مطرح شود؟ پاسخ به این سؤال نیازمند رویکرد جدیدی نسبت به تعریف اعتماد به نفس چیست است؛ رویکردی که از این ذهنیت فراتر باشد: «آن‌قدر وانمود کن تا به واقعیت تبدیل شود» و به سمت چیزی قابل‌اعتمادتر، اساسی‌تر و جامع‌تر حرکت کند. ابتدا باید تعریف درستی از اعتماد به نفس چیست ارائه کنیم تا بتوانیم به نحوه عملکرد آن پی ببریم و بدانیم که چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم و چنانچه از بین رفت، چگونه آن را احیا کنیم. مهم‌تر از آن، باید رویکرد اعتماد بنفس را نه به‌عنوان کیفیتی ثابت، بلکه به‌عنوان فرایندی پویا بشناسیم که در طول زندگی با آن درگیر و در ارتباط هستیم. داشتن  اعتماد به نفس به چه معناست؟ شاید متوجه تعریف اعتماد به نفس چیست در کتاب‌ها نشده باشید، اما زمانی که با آن مواجه می‌شوید آن را تشخیص می‌دهید. ازآنجاکه هم اعتماد بنفس و هم احساس پیرامون آن را حس می‌کنید، آن را می‌شناسید و تشخیص می‌دهید. این یکی از دلایلی است که تعریف اعتماد به نفس چیست را دشوار می‌سازد. درواقع، اعتمادبه‌نفس تجربه‌ای هم برای ما و هم دیگران است. اغلب ما زمانی که اعتمادبه‌نفس را احساس نمی‌کنیم، متوجه نبودش می‌شویم. در حضور شخصی که اعتمادبه‌نفس ندارد یا حتی فراتر از آن، شخصی که وانمود می‌کند اعتماد بنفس دارد، نه‌تنها کمبود اعتمادبه‌نفس او را حس می‌کنیم، بلکه متوجه تلاش‌های مذبوحانه او برای جبران این کمبود می‌شویم. وقتی در کنار فردی هستیم که اعتماد بنفس ندارد، ما نیز اعتمادبه‌نفس خود را از دست می‌دهیم و برای برقراری ارتباط تقلا می‌کنیم. سپس از روش دیگری استفاده می‌کنیم و درنتیجه احساس ناراحتی و ناامنی می‌کنیم؛ چیزی که اگر به آن فکر کنید، متوجه شگفت‌انگیز بودنش خواهید شد. اعتمادبه‌نفس و کمبود آن یکی از ویژگی‌های نادری است که مسری و واگیردار است. اعتمادبه‌نفس واقعی داشته باشید و آن را به دیگران نیز اعطا کنید. کمبود اعتمادبه‌نفس خود را بروز دهید و این کمبود را در دیگران نیز به وجود آورید. اگر تابه‌حال با فردی غریبه که اعتمادبه‌نفس دارد در یک مهمانی وقت …

ادامه نوشته »

استرس چیست ؟ راه های درمان و کاهش استرس

پخش تراکت

آیا تاکنون توجه کرده‌اید که برخی از افراد در هرج‌ومرج پیشرفت می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر حتی از تغییرات مثبت در زندگی خود دستپاچه می‌شوند؟ برای آنکه متوجه شوید استرس چیست باید بگوییم که درواقع استرس بخشی از زندگی و یک تجربه ذهنی است که بر اثر مشکلات جزئی تا بحران‌های اساسی (شغل، پول، پرمشغله بودن، درگیری در روابط) به وجود می‌آید و درحالی‌که شما همیشه نمی‌توانید شرایط را کنترل کنید، لذا می‌توانید نحوه پاسخگویی و واکنش خودتان را نسبت به آن‌ها کنترل کنید. افراد مختلف ممکن است به دلایل مختلف با شدت کمتر یا بیشتری به استرس و اضطراب واکنش نشان دهند. تفاوت در میزان ظرفیت آدم‌ها برای مقابله با استرس چیست ؟ استرس چیست ؟ تعریف بسیار گسترده‌ استرس این است که وقتی فشار وارده بر فرد از ظرفیت او فراتر رود، استرس و اضطراب اتفاق می‌افتد. این امر باعث می‌شود افراد احساس کنند که تهدید شده‌اند و این باعث واکنش بدن «استرس» می‌شود؛ بنابراین، ظرفیت تحمل استرس در افراد مختلف، متفاوت است. «ظرفیت انسان‌ها» به عواملی مانند وضعیت جسمانی و کمک عاطفی دیگران، پول و عوامل داخلی مانند دانش، تجربه و شجاعت نیز بستگی دارد. تفاوت در میزان ظرفیت انسان‌ها به ما می‌گوید که چرا دو نفر با یک وضعیت یا تجربه مشابه با شیوه متفاوتی روبرو می‌شوند. ظرفیت خودتان را در مشاهده علائم استرس افزایش دهید • دوستی‌های محکم ایجاد کنید، تا در موقعیت‌های استرس‌زا، حمایت عاطفی بیشتری دریافت کنید• از قبل برای زمان و پولتان برنامه‌ریزی کنید تا در مواقع اضطراری منابع ذخیره‌ای داشته باشید.• سعی کنید در صورت اشتباه پیش رفتن برنامه «برنامه جایگزین» داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما همیشه فکر ‌کنید بدترین حالت اتفاق می‌افتد یا اینکه «برنامه الف» شما قرار است شکست بخورد، بلکه به این معنی است که شما برای هر چیزی آماده هستید. تفاوت‌های فیزیولوژیکی در استرس چیست ؟ برخی از افراد به طور طبیعی حساس‌تر هستند و نسبت به استرس واکنش نشان می‌دهند. تفاوت‌های خلق و خوی، مجموعه‌ای از خصوصیات شخصیتی ذاتی است که در اوایل نوزادی مشاهده می‌شود و می‌تواند باعث شود که بعضی از افراد در مواجهه با استرس، از نظر طبیعی مقاومت بیشتری داشته باشند، در حالی که دیگران می‌توانند احساس تهدید بیشتری کنند و توانایی مقابله کمتری با آن‌ را دارند. درحالی‌که ما نمی‌توانیم خلق‌وخویی که با آن متولد شدیم را تغییر دهیم، می‌توانیم مهارت‌هایی کسب کنیم که بتوانیم حساسیت کمتری به استرس نشان دهیم؛ می‌توانیم سبک زندگی خود را بسازیم تا برخی …

ادامه نوشته »

نرم افزار crm چیست و ۱۱ اشتباه بزرگ در زمان انتخاب آن

پخش تراکت

نرم افزار crm چیست و انتخاب بهترین آن برای کسب و کار شما می‌تواند یک چالش باشد. با در نظر گرفتن اینکه اکثر کسب و کارها از اکسل برای ردیابی و مدیریت فروش استفاده می‌کنند، انتخاب نرم افزار crm برای بسیاری از افراد تجربه جدیدی خواهد بود. ما از فروشندگان و بازاریابان پیشرو خواسته‌ایم که رایج‌ترین اشتباهات در ارزیابی نرم افزار crm (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) را به ما بگویند، تا شما دیگر دچار این اشتباهات نشوید. ۱٫ تمایل نداشتن در مورد استفاده از نرم افزار crm ریکی لیر می‌گوید: «بزرگترین اشتباهی که کسب و کارها انجام می‌دهند، در واقع این است که نمی‌دانند crm چیست و از آن استفاده نمی‌کنند. در اینجا تنها در مورد شرکت‌های کوچک‌تر صحبت نمی‌کنیم و باعث تعجب است که بسیاری از شرکت‌ها با بیش از ۱۰۰ کارمند وجود دارند که نرم افزار فروش crm را ایجاد نکرده‌اند. مزایای استفاده از نرم افزار crm بسیار زیاد است و در بازار امروزی هیچ بهانه‌ای مانند مقرون‌به‌صرفه بودن، مدرن و آسان برای پیاده‌سازی نرم افزار فروش crm وجود ندارد». ریکی لیر مدیر آژانس بازاریابی داخلی Digital 22، مستقر در انگلستان است. ریکی بیش از ۱۰ سال در صنعت بازاریابی دیجیتال بوده است و به مشتریان کمک می‌کند تا در بازاریابی داخلی، توانمندسازی فروش و طراحی محور رشد موفق شوند. ۲٫ عدم توانایی در مشخص کردن دلیل نیاز به نرم افزار فروش crm استفان باویستر می‌گوید: «بزرگترین اشتباهی که شرکت‌ها در هنگام انتخاب نرم افزار crm مواجه هستند این است که آن‌ها چیزی را که واقعاً از سیستم crm می‌خواهند، تعریف نکرده‌اند. این کار مقایسه درست سیستم‌ها را دشوار می‌کند. آن‌ها به احتمال زیاد تصمیم خود را بر اساس فاکتورهای کم اهمیت‌تر می‌گیرند. زمانی که این مورد اتفاق بیفتد، سیستمی که انتخاب می‌کنند بسیار پیچیده است، یا آنچه را که لازم است انجام نمی‌دهد. انتخاب نادرست به این معنی است که نرم افزار فروش crm به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و در نهایت مشکلات زیادی را برای حل کردن به‌وجود می‌آورد. کمی بیشتر طول می‌کشد، اما به نظرم بهتر است لیستی از آنچه مورد نیاز شما است تهیه کنید و سپس سیستم‌ها را در مقابل این لیست قرار دهید. در حالت ایده‌آل، مهم‌ترین ویژگی‌ها را بررسی کنید. شما با یک لیست کوتاه و مشخص رو‌به‌رو خواهید شد. اکثر crmها اکنون یک آزمایش رایگان ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید آزمایش‌های خود را در لیست کوتاه خود انجام دهید و متوجه شوید که کدام سیستم برای شما و …

ادامه نوشته »

فریلنسری چیست و چگونه فریلنسر شویم؟

پخش تراکت

انجام کار به صورت فریلنسر در ایران نیز رواج پیدا کرده است و تعداد اشخاصی که این شیوه کاری را انتخاب می‌کنند طی پنج سال اخیر به میزان ۳۵% افزایش پیدا کرده است. همچنین شرکت‌های بزرگ و کوچک هم در سراسر دنیا استفاده از فریلنسرها را به مقدار چشمگیری افزایش داده‌اند. همگام با پیشرفت فناوری، مردم بیشتری زندگی‌های بین ساعات اداری ۸ تا ۵  خود را رها می‌کنند و به فریلنسری روی می‌آورند. فریلنس بودن دنیایی کاملاً متفاوت است که برخی آن را به عنوان راهی برای خلاصی از تقاضاهای روزمره مشاغل عادی تصور می‌کنند. اگر قصد دارید یک فریلنسر باشید، اعداد و ارقام گویای آن هستند که انتخاب‌تان درست است. چه در این صورت که هدف‌تان کسب درآمد جانبی باشد یا اینکه فریلنس بودن را به عنوان شغلی تمام وقت انتخاب کنید، می-بایست  دانش، پشتکار، یادگیری و بهبود و صد البته صبر و شکیبایی بسیاری را پیشه کنید. بعد از درک اینکه فریلنسری چیست و به یک فریلنسر تبدیل شدید هیچ ساختار سختگیرانه‌ای در روال روزانه شما وجود نخواهد داشت و تنها کسی خواهید بود که مسئولیت ایجاد این روال را بر عهده دارید. وقتی رئیس خودتان شدید مسئول پیدا کردن و نگهداری از مشتری هستید و بایستی اطمینان حاصل کنید که کسب و کارتان رونق دارد، همچنین بایستی آنقدر درآمد داشته باشید تا در گذران زندگی به مشکل بر نخورید. در ادامه این مقاله ایران مدیر به آنچه که برای شروع نیاز دارید پرداخته‌ایم. چطور به یک فریلنسر تبدیل شوید؟ بازار فریلنس رشدی روزانه دارد و اگر خواهان آن هستید که رقابتی عمل کنید باید اولاً درک کنید که فریلنسری چیست و چه شرایطی دارد سپس به شکل مناسبی خود را برای آن آماده کنید. شش قدم پیش رو را جهت شروع دنبال کنید. گام اول: ببینید آیا فریلنس بودن برایتان مناسب است یا خیر کار فریلنس مزایا و معایب خود را دارد (که در ادامه مقاله بیشتر به آن‌ها پرداخته می‌شود) اما به شکل کلی شما می‌بایست صاحب طرز فکر خاصی باشید تا به یک فریلنسر تبدیل شوید. اینکه رئیس خودتان باشید در صورت منضبط و قابل اتکا بودن چیز خوبی است، اینکار به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشید و به همین خاطر می‌توانید هر موقع که خواستید کارتان را تعطیل کنید و به مرخصی بروید اما حقوق دریافت نخواهید کرد زیرا در این کار چیزی به نام مرخصی با حقوق وجود ندارد. اگر می‌خواهید فریلنسر باشید بایستی برنامه کاری روزانه و …

ادامه نوشته »

برند (Brand) چیست؟ تعریف کامل برند و انواع نشان تجاری

پخش تراکت

در پاسخ به سوال برند چیست باید بگوییم که برند (Brand) یک نماد مشخص، مارک، لوگو، اسم، کلمه و یا جمله‌ای است که شرکت‌ها برای تمایز محصول خود از دیگران استفاده می‌کنند. ترکیب یک یا چند مورد از این عناصر می‌تواند برای برندینگ یا برندسازی و ایجاد یک هویت برند به کار گرفته شود. برند، می‌تواند متعلق به یک کالا یا تولیدکننده، یک خدمت یا موسسه خدماتی، یک شرکت یا سازمان و یا یک شخص ،مکان، رویداد یا حتی مذهب و عقیده باشد. برند، بر طبق نظریه انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) عبارت است از: «اسم، عبارت، سمبل، طرح و یا ترکیبی از این موارد. هدف شناسایی کالا و خدمات از یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان و تفکیک کردن آن‌ها از یکدیگر در رقابت‌های اقتصادی است. از لحاظ فنی یک نام، لوگو یا سمبل جدید برای محصول است.» نکات کلیدی • برند، نماد مشخص، مارک، لوگو، اسم، کلمه و یا جمله‌ای است که شرکت‌ها برای تمایز محصول خود از دیگران استفاده می‌کنند.• اگر نگوییم شرکت‌ها دقیقاً همان برندشان هستند، ارتباط بسیار نزدیکی با آن دارند. هرچه برندها ارزش بیشتری داشته باشد، ارزش ویژه آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود. برندها در طول تاریخ برندها از گذشته محصولات مختلف را از هم جدا می‌کردند و البته انواع و اشکال مختلفی هم داشته‌اند. کلمه Brand از واژه اسکاندیناوی برندر (Brander) به معنی سوختن گرفته شده است و بیش از نیم قرن پیش به عنوان روشی برای دامداران معرفی شد و این افراد با کمک سوزاندن می‌توانستند حیوانات خود را شناسایی کنند. به عنوان مثال قدیمی‌ترین برند تجاری که امروز هم فعالیت دارد به یک خمیر گیاهی هندی با عنوان چایاوانپراش است. در قرن سیزدهم، ایتالیایی‌ها بر روی کاغذهای خود علامت‌هایی را به عنوان برند قرار دادند. حضور برندها و برندینگ در حوزه بازاریابی به قرن ۱۶ میلادی و رواج کالاهای بسته‌بندی شده باز می‌گردد. پس از انقلاب صنعتی تولید انبوه در کارخانجات، تولیدکنندگان را واداشت تا برای کالاهای خود به دنبال بازارهای وسیع‌تر و دورتری باشند. در دهه ۱۹۴۰ تولیدکنندگان به تدریج روش‌هایی براساس دانش‌های جامعه‌شناسی، روانشناسی و انسان‌شناسی ابداع کردند تا بین کالاهای خود از یکسو و انتخاب مصرف‌کنندگان از سوی دیگر ارتباط ایجاد نمایند. دهه ۱۹۸۰ دهه شیفتگی برندها نام گرفت. درواقع برندسازی کاری تیمی است و نیاز به حضور تخصص‌های مختلف در کنار هم دارد: علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی ارتباطات، انسان‌شناسی، کپی‌رایتینگ، طراحی گرافیک، عکاسی، موسیقی و … . دیوید آگیلوی: «خلق یک برند به نبوغ، ایمان و پشتکار نیاز دارد.» …

ادامه نوشته »

چگونه یک هویت بصری برند منحصربه‌فرد بسازیم؟

پخش تراکت

عبارت برند و لوگو اغلب به جای هم به کار می‌روند. اگرچه لوگو می‌تواند نمادی از یک کسب‌وکار باشد ولی به طور کلی با برند یکسان نیست. در حقیقت، ساخت لوگو فقط یک قدم کوچک به سمت ایجاد یک هویت بصری قدرتمند محسوب می‌شود. از آنجایی که حداقل میلیون‌ها کسب‌وکار به دنبال پیدا کردن نامی برای خود هستند، داشتن یک برند قدرتمند برای کسب‌وکارها ضروری شده‌است؛ تنها با یک برند قدرتمند می‌توان کسب‌وکار را از رقبا مجزا و متمایز کرد. اگر قصد تکمیل اولین هویت برند خود برای یک مشتری را دارید یا این کار را برای کسب‌وکار خود انجام می‌دهید، باید معنی برند را متوجه شوید و نکات لازم برای ساخت آن را یاد بگیرید. متاسفانه دادن یک نام به کسب‌وکار و استفاده از آن در تمام زمینه‌ها، کار چندان آسانی نیست. برای آشنایی بیشتر با موضوع برند پیشنهاد می‌شود مقاله «برند (Bran) چیست؟ تعریف کامل برند و انواع نشان تجاری» را در ایران مدیر مطالعه نمایید. عبارت برند در اصل برای علامت‌گذاری روی گاوها استفاده می‌شد و ایده استفاده از برند روز به روز گسترش یافت تا از حالت یک نام یا یک نماد فاصله بیشتری بگیرد. برند شما یک بخش حیاتی در هویت بصری شما خواهد بود و با نوع محصول تولیدی از طرف کسب‌وکارتان، تعریف می‌شود. هویت بصری برند چیست؟ هویت بصری برند ایجاد می‌شود تا مشخص کند برند شما چه می‌گوید، ارزش‌های شما چه هستند، چگونه با محصول خود ارتباط برقرار می‌کنید و هنگام تعامل با مردم، به دنبال چه حسی در آن‌ها هستید. اساساً هویت بصری شما، شخصیت کسب‌وکارتان است و می‌تواند به عنوان یک قول یا اعتبار برای مشتریان تلقی شود. جف بزوس (Jeff Bezos) می‌گوید: «برندسازی همان چیزی است که مردم درباره شما می‌گویند، آن هم زمانی که همراه آن‌ها نیستید!» محصول شما یک تأثیر مثبت بر مشتریان خواهد گذاشت و این تأثیر تا مدت زیادی بعد از فروش هم باقی می‌ماند. درواقع هویت بصری برند، فرایند ایجاد این تأثیر محسوب می‌شود. یک مثال از هویت بصری هنگامی که نام کوکاکولا را می‌شنوید، احتمالاً لوگوی معروف تصویر زیر را در ذهن تجسم می‌کنید. همچنین ممکن است به خرس قطبی، رنگ قرمز، عبارت معروف «یک کوک بزن!» یا تصویر روبان‌مانند کلاسیک آن‌ها بر روی قوطی‌ها را به یاد بیاورید. در حقیقت دو موضوع هستند که هویت بصری کوکاکولا را شکل می‌دهند: هویت بصری کوکاکولا با یک لوگوی قرمز نوشتاری آغاز می‌شود. رنگ قرمز آن در فردی که کوک را می‌نوشد، یک اعتمادبه‌نفس ایجاد …

ادامه نوشته »

چگونه می‌توان با ۸ مرحله یک مدیر فروش موفق شد

پخش تراکت

یک مدیر فروش موفق اهداف قابل دستیابی را در این بخش تعیین می‌کند، یک برنامه فروش می‌سازد و راهنمایی و تشویق را برای کلیه کارمندان فراهم می‌کند تا آن‌ها بتوانند به آن اهداف برسند. شما به عنوان مدیر فروش مسئولیت انضباط و پاداش اعضای تیم را بر عهده خواهید گرفت. شما باید مهارت داشته باشید که یک فروشنده عالی باشید و همچنین توانایی اداره یک تیم و هدایت آن‌ها را با اطمینان داشته باشید. مسئولیت‌های معمولی برای یک مدیر فروش ممکن است شامل موارد زیر باشد: • تعیین اهداف و اهداف فروش• تدوین استراتژی‌ها و اجرای برنامه فروش• آموزش اعضای تیم و نظارت بر عملکرد• راهنمایی کارکنان در مورد چگونگی دستیابی به اهداف• مصاحبه و استخدام اعضای جدید تیم• انگیزه و پاداش کارکنان• بودجه‌بندی• حفظ روابط با مشتری• شبکه‌سازی• کار با مدیریت ارشد و نتایج گزارش• تجزیه‌و‌تحلیل ارقام فروش قبل از اینکه به مدیر فروش شدن فکر کنید باید در نظر بگیرید که آیا به این مسیر شغلی علاقه‌مند هستید یا نه؟ درصورت مثبت بودن جواب مطالعه مقاله را ادامه بدهید. در این مقاله ایران مدیر هشت قدم برای رسیدن به حرفه مدیریت فروش را بیان می‌کند: ۱٫ علاقه خود را برای مدیر فروش به شدت ابراز کنید اولین گام برای وارد شدن به این حرفه این است که با مدیر فعلی خود گفتگو کنید و به او نشان دهید که به این شغل علاقه خاصی دارید. شرکت‌هایی که در حال رشد هستند همواره به دنبال توسعه فروش در میان رهبران و مدیران هستند و بهترین راه این است که علاقه خود را در این زمینه نشان دهید. در این قسمت چند استراتژی برای ابراز علاقه به مدیر فروش بودن ارائه می‌کنیم: با مدیر فروشتان صحبت کنید در بیشتر موارد، ابتدا باید با مدیر فروشتان مکالمه داشته باشید. در صورتی که با سرپرست خود رابطه کاری خوبی ندارید، بهتر است با یک مدیر دیگر یا منابع نیروی انسانی صحبت کنید، اما اولین مکالمه شما باید با رئیس خودتان باشد. به آن‌ها بگویید که شما به مدیریت فروش علاقه دارید و دلایل مناسب بودن برای این حرفه را نیز بیان کنید. از آن‌ها سوال کنید که آیا مایل هستند در درک روند کار به شما کمک کنند و همچنین در مورد صلاحیت‌ها و آمادگی شما برای مدیریت فروش، بازخورد صادقانه‌ای ارائه دهند. هنگامی که مدیر فروشتان از علاقه‌تان آگاه شد، می‌تواند طرفدارتان باشد و شما را در طی مراحل راهنمایی کند. با سایر مدیران فروش صحبت کنید علاوه بر مدیر فروشتان، …

ادامه نوشته »

۹ گام کاربردی برای یافتن رمز موفقیت در زندگی

پخش تراکت

چگونه می‌توان موفقیت را تعریف کرد؟ روش‌های متعدد بسیاری وجود دارد که به وسیله آن بتوانیم در زندگی موفق باشیم،  اما روشی که برای شما بهتر عمل می‌کند به دیدگاه شما از موفقیت در زندگی وابسته است. اغلب تصور ما از موفقیت این است که حقوق بالا دریافت کنیم یا کاری را خوب انجام دهیم. چنانچه دستاوردهای حرفه‌ای بخشی از پازل باشد، بسیاری از حوزه‌های مهم زندگی را از قلم می‌اندازیم. خانه، روابط عاطفی، تحصیلات آکادمیک و ورزش تنها حیطه‌های کمی هستند که مردم تلاش می‌کنند تا در آن‌ها موفق شوند. تعریف شخصی شما از موفقیت در زندگی ممکن است متفاوت باشد. اما شاید افراد زیادی رازهای موفقیت را شاد، امن، سلامت، عاشق و کامل بودن تعریف ‌کنند. رمز موفقیت یعنی توانایی دسترسی به اهداف در زندگی، حال آن اهداف هرچه که می‌خواهد باشد. بنابراین، چه کارهایی باید انجام دهید تا شانس دسترسی به راه های موفقیت را تقویت کنید؟ برخی از عادات افراد موفق چیست؟ راه درست و واحدی برای موفقیت در زندگی وجود ندارد. آنچه که برای شما مفید است ممکن است درباره دیگران عملی نباشد. شاید ترکیب عالی برخی از راه های موفقیت بتواند شما را تنظیم کند، اما گام‌های اساسی وجود دارد که اگر آن‌ها را دنبال کنید شانس شما را از موفق بودن در زندگی، عشق، کار یا هر چیزی که واقعاً برای شما مهم است افزایش می‌دهد. ۱٫ برای موفقیت در زندگی سلامتی کامل داشته باشید در زمان ناخوشی انسان از زندگی‌اش لذتی نمی‌برد و در بدترین حالت، این کار نفرت‌انگیز است. پس یکی از رازهای موفقیت در زندگی داشتن سلامتی کامل است. بیماری چگونه روی شرکت (زمانی که نمی‌توانید به‌طور کامل رهبری کنید)، خانواده‌ (حمایت آن‌ها و استرس آن‌ها روی شما) و جامعه شما (زمانی که دیگر نمی‌توانید خدمت کنید) تأثیر می‌گذارد؟ سلامت به‌خودی‌خود برای شما و اطرافیانتان هدیه است. به‌واسطه سلامتی خود هیچ‌کس را فریب ندهید. هر کاری که برای حفظ سلامتی‌تان لازم است انجام دهید؛ زیرا سلامتی شما اولین اصل رمز موفقیت است. ۲٫ رمز موفقیت داشتن خانواده خوب است خانواده عشق و حمایت است. وظیفه هر شخص متعهد‌ نگه ‌داشتن، ترقی‌دادن، حمایت‌کردن و عشق ورزیدن به خانواده‌اش است. در بخشش این مسائل به دیگران، زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشید و به موازات آن، زندگی خودتان نیز بهبود می‌یابد. خانواده همچنین زمینه را برای دریافت عشق و حمایت در زمانی که به آن نیاز دارید، فراهم می‌کند. اگر بخواهید کسب‌وکار خود را راه‌اندازی ‌کنید و ریسک‌های آن را در نظر بگیرید، …

ادامه نوشته »
" مشاوره / سفارش "0936-810-5297